

Gilles Nackaerts Business Unit Director Belgium & Luxembourg Bacardi
​
Gilles, een 36-jarige Belg, behaalde zijn diploma Handelsingenieur aan de Louvain School of Management. Hij verrijkte zijn parcours met een internationale ervaring in Latijns-Amerika via een uitwisselingsprogramma aan de Fundação Getulio Vargas in São Paulo, gevolgd door een marketing- en salesstage bij een wijnbedrijf in Buenos Aires.
​
Van 2012 tot 2020 bekleedde hij verschillende commerciële functies bij AB InBev in België en Luxemburg. Vervolgens sloot hij zich aan bij Bacardi-Martini als Sales Director Off-Trade & Wholesale België en Luxemburg. Zijn komst viel samen met het begin van de Covid-19-pandemie, een periode waarin hij middelen herschikte naar de retailsector, waardoor de continuïteit van de activiteiten werd gewaarborgd en de veerkracht van het bedrijf in België werd versterkt.
​
De afgelopen vijf jaar hebben Gilles en zijn team bijgedragen aan het versterken van Bacardi-Martini als marktleider in spirits en aperitieven in België en Luxemburg. Ze verstevigden de invloed van het iconische merk Martini, dat in 2024 voor het derde opeenvolgende jaar werd uitgeroepen tot favoriete merk van de Belgen in de categorie "Spirits & Liquors" bij de Best Brand Awards.
​
Commercieel in hart en nieren met een marketingziel, is hij ervan overtuigd dat groei voortkomt uit het centraal stellen van de consument en het opbouwen van sterke relaties met partners in de sector. Hij definieert zijn managementstijl rond vier P’s: People, Passion, Positivity en Performance. Hij gelooft dat succes vooral draait om mensen en geniet ervan talent te zien groeien. Voor hem is passie voor het product en de consument een essentiële drijvende kracht voor innovatie en het ontdekken van nieuwe kansen. Hij is ervan overtuigd dat een positieve houding inspireert en teams transformeert, en denkt dat prestaties vanzelf voortvloeien uit een motiverende en veeleisende omgeving.
​
Binnen de sector van de fast-moving consumer goods is Gilles een actief lid van de AFV (Association des Fournisseurs - Fabrikantenvereniging) en zetelt hij in het steering committee van BABM (Belgilux Association of Branded Products Manufacturers). Hij is ook een fervent voorstander van ESG-initiatieven die Bacardi helpen haar ecologische voetafdruk te verkleinen.
​
Ontdekkingsreiziger in hart en nieren, gepassioneerd door gastronomie en mixologie, vindt hij zijn inspiratie in het ontdekken van nieuwe culturen en in uitgestrekte natuur, met name door bergwandelingen. Voor de toekomst streeft hij ernaar om bij te dragen aan een nog innovatievere, verantwoordelijke en inclusieve sector. De citaat van Jacques Brel "Je vous souhaite des rêves à n’en plus finir et la furieuse envie d’en réaliser quelques-uns" resoneert bijzonder in hem, en illustreert zijn engagement om altijd vooruit te blijven gaan.