top of page
POTY3.png

Stefaan Bettens

CEO, Jet Import

Verkoop en marketing zijn met elkaar verweven

Centraal in de filosofie van het bedrijf staat de overtuiging dat verkoop en marketing met elkaar verweven zijn, waarbij beide afdelingen als gelijken worden beschouwd. Daarom wordt elk teamlid aangemoedigd om gedurende hun carrière deel te nemen aan beide kanalen, waardoor een zeer bekwame en veelzijdige staf wordt gekweekt die in staat is om merken op te bouwen als geen ander.

 

Stefaans strategische expertise bracht het geconsolideerde omzetcijfer van Jet Import naar 260 miljoen euro in 2023, met als doel 325 miljoen euro in 2024. Erkend als Master Marketer of the Year in 2018, is het succes van Stefaan geworteld in innovatie, kwaliteit en winstgevendheid.

De professionele weg van Stefaan Bettens

Stefaan Bettens zette zijn carrière in 1986 in gang bij Jet Frisdranken. Na de marktdynamiek te hebben geleerd door de distributie van het niet-alcoholische bier Gerstel-Braü, verschoof hij de focus van het bedrijf naar premium, internationaal erkende niche-merken, ondersteund door een op verkoop gerichte marketingbenadering.

 

In 1996, met de lancering van Red Bull in België, werd Stefaan CEO van Jet Import. Onder zijn leiding evolueerde Jet Import tot de grootste distributeur in de Benelux, gespecialiseerd in het pionieren van nieuwe categorieën in de sector van premium dranken en snacks. Het bedrijf behaalde opmerkelijke mijlpalen door alcoholvrij bier, Corona en Desperados gebotteld bier te introduceren in 1990, Red Bull Energy Drink in 1996, premium Fever-Tree tonic in 2010, Vit-Hit vitaminedranken in 2012 en Fulfil proteïnebars in 2015. Recente toevoegingen aan het portfolio zijn Capri-Sun, Arizona en Vita Coco. Met Red Bull staat Jet Import op de 4e plaats wereldwijd qua winst en omzet per hoofd van de bevolking.

bottom of page